Rekrytering

Det ökade behovet av våra tjänster gör att vi ständigt söker duktig och engagerad personal till företaget. Vi erbjuder ett utmanande och självständigt arbete i ett framgångsrikt och engagerat företag. I Ditt dagliga arbete får du stöd av såväl din chef som dina kollegor. Vårt team arbetar målmedvetet och resultatinriktat och uppskattar lojalitet och god kamratskap.

Ansökan inklusive CV och betyg sänds till:
anders.schonbeck@acad.se

För ytterligare information kontakta:
Anders Schönbeck 0733-498074
Lediga Jobb

NYUTEXAMINERAD AKUSTIKER

Vi söker Dig som är utbildad akustiker och vill arbeta med ett brett spektrum av akustiska frågor. Vi erbjuder våra kunder alla typer av tjänster inom akustik, vilka kan sorteras in under följande huvudgrupper:

Byggnadsakustik
Rumsakustik
Industriakustik
Samhällsbuller
Produktutveckling
Utbildning

Din profil
Du är nyutexaminerad civilingenjör eller doktor inom akustik, möjligen med viss erfarenhet av tekniskt konsultarbete. Du är utvecklingsinriktad, intresserad av tekniska frågeställningar och har vilja och förmåga att ta egna initiativ samt är van att arbeta självständigt.

Du kan på ett enkelt och sakligt sätt informera och förmedla kunskap till personer med varierande teknisk bakgrund. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.

Projektansvar
Du kommer att ha ett projekt- och resultatansvar. Din framgång är därför beroende av din ambition samt energinivå och inlärningsförmåga.

Ansökan inklusive CV och betyg sänds till:

anders.schonbeck@acad.se

ERFAREN AKUSTIKER

Vi söker Dig som är utbildad akustiker med viss arbetslivserfarenhet av akustik. Du har tidigare arbetat som akustikkonsult eller inom industrin med utvecklingsfrågor. Du vill arbeta målmedvetet och resultatinriktat och utveckla dina kunskaper tillsammans med vårt team. Vi söker både en bred akustisk kompetens och specialistkunskaper inom samtliga akustiska inriktningar.

Din profil
Du är civilingenjör eller doktor inom akustik, med minst fem års erfarenhet av akustiska frågeställningar. Du är resultatinriktad, har lätt för att samarbeta och har en vilja och förmåga att ta egna initiativ. Du har genom ditt tidigare kontaktnät möjlighet att utveckla ACAD och vår ställning på marknaden.

Du kan på ett enkelt och sakligt sätt informera och förmedla kunskap till personer med varierande teknisk bakgrund. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.

Projektansvar
Du kommer att ha kund samt resultatansvar för dina projekt. Din framgång är därför beroende av din ambition och att du är uppsökande och initiativrik.

Ansökan inklusive CV och betyg sänds till:

anders.schonbeck@acad.se

Senior byggnadsakustiker

Vi söker Dig som är utbildad akustiker och har arbetat som akustikkonsult. Du har tidigare arbetat som konsult inom byggnadsakustik och är väl insatt i byggnadskonstruktioner och akustisk projektering.
Du vill arbeta målmedvetet och resultatinriktat och utveckla dina kunskaper tillsammans med vårt team.

Din profil
Du är civilingenjör eller har en master inom akustik, med minst fem års erfarenhet som akustikkonsult. Du är resultatinriktad, har lätt för att samarbeta och har en vilja och förmåga att ta egna initiativ. Du kommer att arbeta som ansvarig akustiker och vägleda handläggande akustiker i projekten. Du kommer att ansvara för den akustiska kvaliteten och resultatet i dina projekt. Du har genom ditt tidigare kontaktnät möjlighet att utveckla ACAD och vår ställning på marknaden.

Du kan på ett enkelt och sakligt sätt informera och förmedla kunskap till personer med varierande teknisk bakgrund. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.

Du har B-körkort som är giltigt i Sverige.

Ansökan inklusive CV och betyg sänds till:

anders.schonbeck@acad.se

VD-assistent

Är du en positiv, serviceminded och flexibel person som trivs i en koordinerande och supporterande roll? Har du ekonomierfarenhet och vill vara en viktig del av ett framgångsrikt teknikföretag?

Då ska du söka tjänsten som VD-assistent på ACAD och bli en nyckelperson på företaget. Rollen är en mix av flera olika och i stora drag arbetar du som ekonomiassistent, kontorsansvarig, löneadministratör, VD-assistent och allmän alltiallo.

Tjänsten passar dig som vill arbeta på ett mindre bolag där ansvaret är brett och arbetsuppgifterna varierande. Du måste vara prestigelös, hålla god ordning och hjälpa till där det behövs samt vara lyhörd inför möten med människor. Du kommer att hantera siffror, leverantörer, löner, fester, konferenser, fakturor, kunder och mycket mer – allt i samma tjänst.

Rollen är flexibel, varierad och dynamisk. Du har mycket stora möjligheter att påverka hur dina dagar ser ut. Vissa arbetsuppgifter är återkommande varje månad och vissa varierar efter året. Du samverkar med extern ekonomikonsult och revisor.
Arbetsuppgifter
- Löpande bokföring, leverantörsfakturor
- Ekonomiuppföljning och analys
- Fakturering
- Inköp/hantera leverantörer gällande kontoret
- Assistera cheferna i deras dagliga arbete
- Löner och reseräkningar
- Kontorsadministration och växel
- Konferenser, företagsaktiviteter och mässor
- Ansvarig för agenda, protokoll och uppföljning på lednings-/avdelningsmöten

Kvalifikationer:
Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande, samt goda redovisningsegenskaper och är bokslutssjälvständig. Det är meriterande om du har arbetat på ett mindre bolag i liknande roll tidigare.

Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Hos ACAD får du en trygg anställning och självklart många fina förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och tjänstepension. Vi har ett stor och ljust kontor beläget centralt i Stockholm.

Läs hela annonsen här.

Ansökan inklusive CV och betyg sänds till:

anders.schonbeck@acad.se